Articol de blog
Typos în anul curent – amuzante, scumpe și adesea ireparabile
Autor:
Thecon
Data:
27 aprilie 2018
Cine nu a trimis niciodată un mesaj cu o greșeluță sau un greșeloi (după caz) trebuie să fie mincinos full-time. […]
Cine nu a trimis niciodată un mesaj cu o greșeluță sau un greșeloi (după caz) trebuie să fie mincinos full-time. Considerând cumulul de taskuri zilnice și viteza la care trebuie să le finalizăm pe toate, șansele să comitem un typo sunt foarte ridicate. Platformele de social media au exploatat această slăbiciune a utilizatorilor și s-au updatat cu descrieri și comentarii editabile. Vești bune pentru cei care tastează supersonic și apoi regretă: regretele sunt de domeniul trecutului. Acum există posibilitatea să-ți corectezi greșelile (făcute din cauza vitezei sau nu) atât pe Facebook cât și pe Instagram, Slack, ș.a. Majoritatea platformelor au acest edit button, cu excepția notabilă a platformei Twitter. Iar pentru cei care scriu mai des cu typos decât fără, există Grammarly.
Totuși recunoaștem că acest an este un izvor nesecat de umor când vine vorba de typos, mai ales de când POTUS a fost desemnat Donald Trump. Evident că un articol despre greșeli de scriere nu putea omite omniprezența președintelui Americii în mediul online. Deși am putea scrie oricând un articol bilunar cu perlele prezidențiale, ne-am limitat la una singură – perla perlelor, definitorie pentru mandatul Trump. Mai jos am făcut un top 3 al celor mai amuzante, scumpe și ridicole typos din ultimul timp:
3. ASOS și exemplul de strategie marketing în confruntarea cu dezastrul
Recent, ASOS a comis o greșeală de scriere pe sacoșele firmei, greșeală care, din păcate nu venea cu un edit button ca pe Instagram. Online a devenit Onilne, iar ASOS a devenit și mai apreciat decât era înainte datorită atitudinii echipei în fața acestei gafe:
Ok, so we *may* have printed 17,000 bags with a typo. We’re calling it a limited edition.
Greșeala a fost recunoscută iar potențialul umoristic maximizat. Un exemplu perfect de damage control pe care noi îl aplaudăm.
2. Times Up – aproape însă nu îndeajuns de aproape
Tatuajul Emmei Watson, actrița din saga Harry Potter și fondatoarea unui Book Club, a dorit să-și arate susținerea pentru mișcarea hollywoodiană Time’s Up cu ajutorul unui tatuaj pe antebraț. Ghinionul ei este că secretul reușitei stă în detalii iar o frază atât de simplă precum Time’s Up a fost distrusă de un mic detaliu: apostroful (sau mai bine spus lipsa lui). Dacă ar știi Hermione, i s-ar îndrepta părul instantaneu.
Aici a intervenit umorul Emmei care a răspuns glumelor pe seama greșelii cu un tweet:
“Fake tattoo proofreading position available. Experience with apostrophes a must.”
Din fericire, în acest caz vorbim despre typo-urile preferate de toată lumea: cele reparabile. Tatuajul nu era unul permanent.
1. Evident că tronul de cinste îi revine lui covfefe.
Acest #evrika, #lol #cevreitu al vremurilor noastre, cuvântul covfefe a devenit simbolic pentru generația milenialilor după ce președintele Trump a surprins internetul cu tweetul ce conținea această invenție:
Despite the constant negative press covfefe.
Da, serios. Atât și nimic mai mult. Menționăm că la scurt timp după postare, covfefe era în topul Trending pe Twitter iar conturi precum @merriamwebster au profitat de această gafă pentru promovarea imaginii brandului.
Să trăiască tastatura, că typos sunt și vor mai fi mult timp de acum încolo. Acum depinde de perspectivă: te poți amuza pe seama lor, le poți monetiza sau te poți scufunda o dată cu ele. Noroc de Autocorrect că atenuează multe momente cu potențial rușinos. Oricum ar fi, noi vă urăm spor la tastat! #freethekeyboard
Tags
Distribuie
Blogul Thecon
Articole recomandate
5 decembrie 2014
Youtube – Noua sală de clasă
Youtube este mai mare și mai tare ca niciodată până acum, și spre marea […]
Citește articolul27 august 2015
The HACK anunță Appcamp
Appcamp Mamaia, 3-6 septembrie – 72 de ore de coding pentru aplicațiile IoT Industria […]
Citește articolul26 august 2015
Cum a evoluat piața de online marketing din România în ultimul an?
Bannerele rich media on top Bannerele de tip rich media sunt folosite în 2015 […]
Citește articolulThecon Newsletter
Abonează-te pentru noutăți!
Intră în posesia celor mai proaspete știri și articole, direct în casuța poștală, prin abonarea la newsletter-ul nostru.