Articol de blog
User-Generated Content, esențial pentru orice business
Autor:
Thecon
Data:
11 mai 2018
Începuturile industriei de Publicitate, revoluționare la timpul lor dar lipsite de concepte precum User-Generated […]
Începuturile industriei de Publicitate, revoluționare la timpul lor dar lipsite de concepte precum User-Generated Content, SEO sau responsive design, erau pline de ochi entuziaști și clișee reproduse metodic: gospodina care nu-i gospodină fără cel mai bun detergent, copilul care degustă cele mai bune dulciuri, barbatul care scapă de mătreață folosind cel mai bun șampon, domnișoara din cadă care face reclamă la cel mai bun săpun. Însă marketingul din prezent nu mai folosește (din fericire?) aceleași reguli vădit intenționate să vândă. Consumerismul de acum se bazează pe o regulă simplă, atât de simplă încât devine tot mai greu de satisfăcut: the client is king. De multe ori, un client fericit (sau clienți fericiți, varianta ideală) este tot advertising-ul de care ai nevoie. Ceea ce conduce la regula 1a: Content is also king. Dar nu orice content, ci user-generated content. Exact acel tip de conținut pe care clienții îl concep și răspândesc (cu sau fără ajutorul brandului în cauză).
De cand a devenit user-generated content esențial pentru un business?
Sincer, cam dintotdeauna recenzia unei persoane cunoscute a bătut orice altă reclamă televizată sau tipărită. Cu alt aplomb te duci la magazin să-ți cumperi pastă de dinți pentru albire când ți-o recomandă un prieten/vecin/unchi și îți și arată rânjetul să te convingi. Cine în zilele noastre mai dă fuga în supermarket să cumpere Colgate doar pentru că așa îi spune castorul din reclamă?
Revoluția UGC a ajuns în centrul atenției de la începutul lui 2018, când Mark Zuckerberg a anunțat într-o postare pe Facebook că în acest an News Feed-ul va vedea câteva modificări, printre care și o predominare a conținutului generat de userii apropiați. Mai exact, influxul de postări de la diverse branduri, afaceri și canale media este redus în favoarea familiei, prietenilor și a cunoștințelor. Ce înseamnă asta? Înseamnă că platformele de socializare și implicit industria Marketing realizează că metodele de auto-promovare nu mai funcționează – clienții sunt din ce în ce mai abili în a detecta chiar și cea mai fină urmă de tendențiozitate. Pe ei nu îi interesează că Brandul X consideră că au cele mai bune produse de pe piață. Ei vor să vadă părerile utilizatorilor (nesponsorizați, ideal) despre calitatea produselor lor.
Și, pentru că abia testăm oceanul numit content cu degetul, am apelat la cea mai eficientă modalitate a organiza conținutul: trăiască listele! Iată mai jos o listă cu motive pentru dominația UGC și modurile în care brandurile pot sustrage multe avantaje din asemenea content.
1. Autenticitatea primează.
Conform ultimelor studii, nimic nu este mai convingator pentru un client decat o imagine de brand autentică, „neregizată”. Îmbuibarea clientului cu lingurița nu mai funcționează într-o societate în care orice informație e la un click distanță. Ingredientele nu mai reprezintă o nebuloasă greu de înțeles, nici codurile de prospețime sau proveniență nu mai sunt un mister. Dacă produsul este nesănătos, defectuos, prea scump sau mincinos, se va afla cu siguranță și atunci se va crea anti-publicitatea.
Un brand autentic este un brand cu recenzii majoritar favorabile, cu engagement ridicat și care invită clienții să se implice în campanii. Procentajul consumatorilor cu vârste intre 28 si 24 de ani care se bazeaza pe informatii de pe social Media atunci când achiziționează un produs a ajuns la 68%.
Iată mai jos un exemplu de cosmetizare a campaniilor de advertising Before și After UGC.
2. Componenta emoțională fidelizează clienții.
Oamenii caută să împărtășească o conexiune emoțională – din acest motiv, foarte multe campanii sunt bazate pe povești. Și ce poate fi mai autentic, mai convingător decât cele 5 cuvinte magice based on a true story? Atunci când povestea este ingenuă, nealterată de intenții subiective, ajunge mult mai ușor la oamenii. Vezi exemplul de mai jos:
3. Costurile sunt reduse iar potențialul de popularizare al produsului maximizat.
Times Square vs. Instagram/Facebook/Snapchat & Co. E de la sine înțeles care tabără e mai ieftină.
Frumusețea UGC este faptul că reduce drastic costurile de marketing în timp ce are un impact imens.
Fără doar și poate, UGC is here to stay. Puterea consumatorului va continua să crească exponential dar acest lucru poate fi un avantaj pentru brandurile care știu cum să maximizeze reputația implicându-și consumatorii fericiți.
Tags
Distribuie
Blogul Thecon
Articole recomandate
28 mai 2014
Despre SEO si importanta sa in 2019
Credeti ca este posibila construirea unei piramide cu lucrurile necesare atingerii succesului online? Daca […]
Citește articolul16 iulie 2021
Top 7 module WordPress care-ți îmbunătățesc website-ul
Ești în căutarea de noi module WordPress care să-ți ducă afacerea la următorul nivel? […]
Citește articolul11 octombrie 2017
Problema cu Facebook cover și sfaturi utile
Facebook face schimbări frecvente în user interface-ul site-ului și nu prea ne anunță. Mai […]
Citește articolulThecon Newsletter
Abonează-te pentru noutăți!
Intră în posesia celor mai proaspete știri și articole, direct în casuța poștală, prin abonarea la newsletter-ul nostru.