fbpx

Vanzari b2b. Cum sa fii un agent de vanzari eficient

vanzari b2b

Unii spun că sunt mai complicate, alții se plâng că numărul de specialiști este limitat, iar alții spun că nu au încercat niciodată altceva și le merge foarte bine. Care este defapt secretul pentru un proces de vanzari b2b. Spre deosebire de b2c (Business-to-Client), b2b-ul (Business-to-Business) este intr-adevăr un proces de lungă durată care necesită un set de skill-uri mai avansate, strategie de comunicare și multă multă răbdare.

În vanzari b2b răbdarea aduce proiectul

Potrivit unor oameni deștepți care analizează strategie de vânzare în sediul agenției “Are You A Human”, răbdarea responsabilului pe vânzări trebuie să depășească agresivitatea proceselor prin care se ajunge la semnarea contractului. De ce? Comparativ cu o simplă vânzare b2c care se poate finaliza și în câteva minute, vânzarea b2b depinde de mai mulți factori.

În primul rând, decizia de cumpărare nu este luata de o singură persoană. Agentul de vânzări trebuie să fie echipat cu toate cuvintele și modurile de comunicare posibile. Sigur va purta negocieri și dialoguri esențiale cu mai mulți reprezentanți ai părții cumpărătoare.

Inițiativa și valoarea se plătesc bine

Tu, în calitate de agent de vanzari b2b trebuie să știi foarte bine cum să “agăți” potențialii clienți. De obicei, oamenii tind să se comporte cu tine în același mod în care te comporți și tu cu ei, lucru corect din punct de vedere al desfășurării unei colaborări. Profesionalismul este la locul lui, iar tu va trebui să profiți de acest lucru la maxim.

Trebuie să fii conștient că nu ești singurul agent care se ambiționează să încheie contracte importante cu firme importante. Trebuie să te diferențiezi. Adineauri vorbeam despre răbdare și în continuare te vei aștepta la discuții și ședințe regulate până să te bucuri de rezultate.

Toate aceste ședințe și discuții trebuie să construiască mai mult sau mai puțin încredere sau să aducă plus valoare relației dintre Business și agent. Cel mai simplu mod prin care tu poți face acest lucru este să te asiguri că oferi ceva cu fiecare ocazie. Acest “ceva” poate însemna orice lucru pe care viitorul tău client îl vede ca pe un lucru important primit gratuit. O idee, o informație, o analiză, o constatare. Atâta timp cât ei pot folosi părerile și informațiile tale în folosul business-ului, vei ajunge în stadiul în care te vor aștepta să vorbească din nou cu tine.

Mare atenție să nu pici pe celălalt taler al balanței. Nu forța nota și nu programa ședințe doar de dragul de ține legătura cu potențialii tăi clienți. Timpul lor este mult mai prețios decât al tău așa că va trebui să respecți acest lucru. Nu irosi timpul clientului tău.

Marketingul prin conținut ca strategie B2B

Sau content marketing-ul poate fi o modalitate excelentă prin care tu îți poți genera un număr de clienți. Există și aici câteva etape pe care trebuie să le pui în aplicare măcar pentru a observa dacă vei avea rezultate.

În primul rând trebuie să creezi conținut de valoare prin care să identifici și să vii cu soluții la problemele clienților tăi. Apoi, poți livra materiale aproape gratuite pentru a putea capta atenția potențialilor tăi clienți. Aceste materiale pot fi ghiduri, ebooks, studii de caz. Câteodată poți chiar cere adrese de email la schimb pentru deblocarea acestor materiale.

În orice caz, dacă ai reușit să oferi în mod gratuit, rezolvarea la problema clientului tău, apoi ai mai investit și o sumă de bani în campanii de remarketing, vei fi mai mult decât prezent și mai mult decât trustable pentru clienții tăi.

Sperăm că vânzările b2b nu vor mai fi un target greu de atins pentru tine. Dacă ai nevoie de mai multe informații, nu ezita să ne scrii în comentarii.

Articole asemănătoare:

Lasă un comentariu