Articol de blog

Vara a început deja – Campanii de marketing sau “Play it Safe”?

Autor:

Bolocan Doru

Data:

7 iunie 2022

Fiecare sezon al anului aduce odată cu el strategii diferite de business și proceduri […]

Fiecare sezon al anului aduce odată cu el strategii diferite de business și proceduri diferite atât din punct de vedere al vânzării, dar și din punct de vedere al poziționării în piață. Iar noi, echipele de marketing simțim acest lucru cel mai bine. Suntem zilnic cu ochii pe cifre și analizăm chiar și cele mai inofensive date. Și nu mai este deja ceva ieșit din comun ca vara să fim nevoiți să creștem cumva randamentul campaniilor noastre. 

Sezonul de vară poate fi foarte dificil pentru unele afaceri sau poate fi extrem de benefic pentru altele. Majoritatea afacerilor de e-commerce sau prestări servicii simt o scădere a veniturilor considerabilă în timp ce altele au parte de cele mai bune zile din an.

Cum arată vânzările în timpul verii?

Nu vom generaliza pentru că nu ar fi adevărat și corect să facem acest lucru. Există produse care au un anumit timp din an când se vând la cele mai bune prețuri posibile. Dacă probabil un gadget sau un televizor ar trebui cumpărat în timpul campaniei de Black Friday pentru că atunci sunt reducerile cele mai mari, costumele de baie sunt un produs popular înainte, dar și în mijlocul anotimpului de vară. Unele companii trebuie să ruleze un set de campanii de marketing complet diferite în timp ce branduri precum cele din nișa de fashion, nu trebuie decât să anunțe colecții noi de vară.

Comerțul electronic este nișa care “suferă” cel mai mult de pe urma schimbărilor climatice, dar segmentul de piață este cel care ar trebui să îți spună cu exactitate care sunt lunile din an în care afacerea ta devine extrem de competitivă. Nu poți avea așteptări foarte mari de la un magazin online cu articole pentru sporturi de iarnă, în mijlocul verii. Poți lansa campanii de marketing care să pregătească publicul pentru sezonul de iarnă, poți oferi reduceri foarte mari, dar în final, este foarte greu să vinzi iarnă în mijlocul verii.

De ce este bine să faci campanii de marketing și reduceri pe timpul verii

 

Campanii de marketing

Așa cum ai văzut și în magazinele fizice, reducerile apar atunci când din punct de vedere temporal atingem un astfel de criteriu care delimitează foarte bine trecerea la o nouă etapă sau tranziția către un nou comportament. În discuția noastră de astăzi, reducerile de vară sunt deja un lucru consacrat, iar cele mai multe campanii de marketing de reduceri de pe timpul verii se datorează strict acestui principiu. 

Vara este vârful sezonului cald, iar companiile și brandurile internaționale trebuie să semnaleze acest lucru printr-o serie de reduceri. 

Un alt motiv extrem de important pentru care este recomandat să faci reduceri pe timpul verii este că ai posibilitatea de a genera campanii de marketing creative, vizualuri de calitate și ai mereu acest sprijin care este mereu alături de tine, faptul că te afli într-un sezon apreciat de fiecare potențial client. 

Iar un alt motiv este și vânzarea stocurilor de produse care nu au reușit să se vândă înainte de a trece în sezonul cald. Acest exemplu se pretează foarte bine afacerilor din nișa fashion, dar există produse sezoniere în aproape orice magazin online.

Cum se comportă clienții pe timpul verii

Pentru a pune în context și mai bine ideile principale ale acestui articol, trebuie să înțelegem și că pe timpul verii, există anumite perioade în care nu doar că este indicat să faci campanii de marketing, dar altfel nu ai putea să obții vânzări. 

Deși vara este un moment propice pentru reduceri îndrăznețe, campanii curajoase și probabil o oportunitate pentru a testa câteva strategii pe care până în acest moment ai ezitat să le implementezi, trebuie să te aștepți că acestea ar putea avea rezultate sub nivelul așteptărilor.

Vara este sezonul vacanțelor, momentul în care companiile și brandurile reduc foarte mult relaționarea cu clientul și încep să se concentreze pe amortizarea pierderilor suferite într-un sezon al odihnei. Deși consumatorii vor continua să investească în ținute de vară, în produse pentru protecția pielii și accesorii care îi ajută să suporte mai ușor căldura și razele soarelui, majoritatea va fi plecată în vacanță.

Iar după cheltuiala zdravănă din vacanță, nu vor intra direct în lista de nevoi pentru a face cumpărături. Acesta este momentul în care tu motivezi și mai mult audiența de clienți oferind reduceri avantajoase.

Fidelizarea clienților pe timpul verii și câteva idei de campanii de marketing

Dacă tot ai deschis almanahul celor mai cool campanii de marketing din acest sezon călduros, ar fi păcat să nu urmărești și fidelizarea celor care intră în contact cu produsele tale. O metodă foarte bună de fidelizare a clienților este chiar bombardamentul metaforic cu surprize, promoții, reduceri și prezență de brand. 

Cu cât ești mai vizibil, mai ofertant și mai generos, cu atât vei crea o obișnuință pentru vizitele pe website-ul tău. Un client apreciază foarte mult mostre gratuite, coduri de reducere cu ocazia zilelor de naștere, mesaje personalizate cu produse surpriză și multe alte artificii. Fidelizarea unui client are loc în momentul în care ai rezolvat punctual o nevoie a acestuia sau i-ai oferit mereu motive pentru a profita de un avantaj exclusiv. Uite câteva idei:

  • Coduri promoționale pentru produsele destinate mersului la plajă 
  • Vouchere cadou la produse de “vară”, bine ascunse în colet
  • Serviciile de suport impecabile
  • Newsletter la persoana 1
  • Folosește vara ca un motiv de consum și nu de evitare a acestuia

Pentru majoritatea dintre noi, vânzările din perioada verii tind să scadă. Lunile anotimpului cald nu sunt nici de lăudat, dar nici deplorabile precum luna Ianuarie când cumpărătorii abia își revin financiar după sărbători. Trebuie să fii creativ, să continui să faci campanii de marketing îndrăznețe și să transmiți un mesaj natural. Până la urmă, brandul tău este cel care va avea de câștigat.

Tags

Distribuie

Blogul Thecon

Articole recomandate

4 decembrie 2017

Cum te ajută mesajele personalizate dintr-un website să-ți crești afacerea?

Într-o eră digitalizată, în care zilnic suntem bombardați cu numeroase oferte și promoții, cum […]

Citește articolul

10 octombrie 2017

Susținem #ExperienceRomania 2017

În perioada 23 Octombrie – 5 Noiembrie se desfășoară cel mai mare proiect de […]

Citește articolul

12 aprilie 2018

Care este pretul unui website?

Ai o afacere și vrei să-ți creezi un site? Află ce tipuri de site […]

Citește articolul

Vezi și alte articole din blogul Thecon.

Thecon Newsletter

Abonează-te pentru noutăți!

Intră în posesia celor mai proaspete știri și articole, direct în casuța poștală, prin abonarea la newsletter-ul nostru.