fbpx

Website Ranking Tips and Tricks: cum să “te pui bine” cu Google

website ranking

Marele Necunoscut. Ăăăhăăă, câte lucruri nu ne sunt Marele Necunoscut. Taxe, Impozite, Codul Civil, Bansky, și multe alte realități ale vieții noastre pe care le facem, vedem, auzim dar nu le cunoaștem în totalitate. Pentru generația online, putem spune că algoritmul Google este The Great Unknown. Știm că există, știm că ne afectează website ranking, știm că are influență considerabilă asupra business-ului nostru dar nu știm exact-exact cu ce se mânăncă (be 100% honest!).

Încă din 2009 am aflat cu toții că Google folosește undeva la 200 de factori pentru a determina ce website ranking meriți. Acum noi nu știm dacă acest număr este bătut în cuie sau nu, dar știm care sunt factorii principali pe care orice proprietar de site ar trebui să îi cunoască pentru a atinge și menține cel mai bun ranking.

I. Factorii on-page care influențează website ranking

Sunt acei factorii existenți pe pagina pe care dorești să o optimizezi care vor avea cel mai mare impact pentru ranking-ul siteului tău.

1 . Tags – nu de Facebook, ci de titlu

Title tags sunt menite să descrie cât mai sumar și concis utilitatea paginii de conținut. Incluzând keywordul în title tag, Pentru un bonus de siguranță, include keyword-ul la începutul titlului.

2. Cuvântul cheie în meta description

La fel ca un title tag, descrierea meta are rolul de a sumariza conținutul prezent pe pagină, fiind o detaliere a titlului.

3. Cuvântul cheie in Header (H1)

Veți citi atât des cuvântul “keyword” în acest articol, încât vă veți sătura de el. Sătui sau nu, cuvântul cheie este aurul după care gonesc experții SEO și, trebuie inclus, la fel ca sarea în orice combinație. Sare pui și-n prăjituri. La fel și cuvintele cheie trebuie incluse atât în titlu, cât și în descrierea meta, în headers, în URL, în alt-description, etc. Mâncării i se dă gust cu sare, iar website ranking ul se crește cu keywords. Keywords everywhere!

4. Cât scrii și ce scrii influențează website ranking ul

Lungimea conținutului este alt factor prețios. Utilizatorii vor strâmba din nas dacă le vei livra același conținut tip copy-paste de 250 de cuvinte în care regăsesc doar informații de bază. Google vrea să clasifice corect acele site-uri care oferă conținut informativ, educațional și de specialitate. Din acest motiv, trebuie obținut un echilibru între cantitatea conținutului (250 de cuvinte sunt mult prea puține!) fără a compromite calitatea. Recomandăm o marjă de 1800-2000 de cuvinte pentru o indexare cu succes.

5. Nu copia conținut. Original is best!

Printre factorii aceia negativi care-ți vor păpa din piramida website ranking se numără contentul duplicat. Conținutul similar găsit pe mai multe pagini ale site-ului tău poate fi o piedică în optimizarea SEO. Plagiarismul de sine cât și plagiarismul altor site-uri sunt în detrimentul pozițiilor în search.

6. Linkuri outbound către site-uri de încredere

“Authoritative pages” sunt numite acele pagini de încredere care încurajează motorul de căutare să iți crească rankingul. Altfel spus, prin aceste linkuri outbound (ex. aici) tu trimiți cititorul către un alt site pentru a-i furniza acestuia o informație suplimentară. Amabilitatea ta este un factor de mare incredere pentru bătrânul Google.

7. Linkuri interne

Aceste linkuri ( ex. aici in cazul Thecon) fortifică legăturile între paginile site-ului tău și cresc rankingul.

II. Factorii care țin de întregul site, nu doar de pagina de conținut pe care trebuie să o optimizezi:

1. Pregătește un sitemap

O hartă a site-ului e un fel de mână de ajutor întinsă motorului de căutare pentru a-ți indexa site-ul.

2. Nu neglija viteza de încărcare a site-ului tău

La sediul Google, speed is king. Oricât am încerca noi să explicăm acest lucru și să-l simplificăm, tot mai eficient este acest comunicat (outbound link alert!) chiar din partea lor :

“You may have heard that here at Google we’re obsessed with speed, in our products and on the web. As part of that effort, today we’re including a new signal in our search ranking algorithms: site speed.”

3. Ia în considerare locația serverului

Da, poate părea ciudat dar gândește astfel: un restaurant cu mâncare delicioasă dintr-un cartier insalubru s-ar putea să aibă recenzii mai puțin favorabile și clienți mai puțini decât un restaurant mediocru din centrul orașului.

4. Mobile optimization

Chiar și mobile responsiveness este un factor care îți crește website ranking. Cel puțin jumătate din search-urile pentru afacerea ta provin de pe mobil (desigur, această proporție va fi mai mare sau mai mică în funcție de sfera ta de activitate). Așa că, fără doar și poate, mobile optimization este unul din factorii principali de SEO de care orice antreprenor ar trebui să țină cont.

III. Factori off-page ce influențează website ranking

Cu factorii off-page, metaforic vorbind, te îndepărtezi de la ograda proprie și ajungi în livadă, unde trebuie să construiești cărări și indicatoare spre business-ul tău.

1.Links cât cuprinde

Dacă la capitolul On-page ai citit și recitit cuvântul “Keyword” cât pentru o viață întreagă, aici te vei întâlni foarte des cu “links”. Numărul de domenii care citează site-ul tău prin link-uri este cel mai important. Însă, atunci când alegi colaboratori, te sfătuim să ții cont de autoritatea domeniilor care sunt de acord să includă link-uri către site-ul tău. De asemenea, relevanța link-urilor este un factor care înclină balanța în favoarea ta. Google va fi mai puțin suspicios de o Agenție web care include link spre servicii Hosting decât de un ziar online care include link spre frigidere la comandă.

2. Textul ancoră

Nu uita de relevanța textului-ancoră atunci când incluzi link-uri sau când dorești să fii citat de alte domenii.
Luând exemplu un keyword precum servicii web design, întreaga sintagmă va fi folosită ca ancoră pentru link-ul către pagina aferentă.

IV. Particularitățile domeniului care iți vor influența website ranking ul

Din livadă, am ajuns direct în centrul târgului. Factorii pentru creșterea ranking-ului reprezintă un mecanism complex care pornește intern și se extinde apoi, pentru un efect cât mai răsunător. Deci, fără alte adăugiri…

1. TLD extension

Este acea extensie specifică țării în care îți desfășori activitatea de care trebuie să ții cont pentru un impact satisfăcător asupra publicului potrivit. “.ro, .it, .fr” sunt exemple de astfel de extensii TLD care vor oferi un mic boost rankingului local.

2. Vârsta domeniului

Legenda spune că un domeniu mai în vârstă este mult mai credibil pentru Google decât unul aflat în pruncie.

3. Istoricul domeniului

Nu credem că ți-ai dori să fii proaspătul posesor al unui domeniu care a mai fost înregistrat în trecut și a primit penalități, întrucât rankingul website-ului tău va avea considerabil de suferit.

website ranking
Din cei 200 de factori mitologici, noi i-am curprins aici pe cei de bază. Sperăm că ți-am oferit informații noi și că vei utiliza măcar câteva din sfaturile incluse aici pentru a îmbunătăți strategia de creștere a website ranking ului tău. Așteptăm un debate constructiv cu privire la cei mai importanți factori în comentarii!

3 Comentarii

Lasă un comentariu