Articol de blog

Cum arată procesul de realizare magazin online, corect și eficient

Autor:

Thecon

Data:

17 martie 2022

Dacă este ceva la care ne pricepem foarte bine, acel lucru este procesul de […]

Dacă este ceva la care ne pricepem foarte bine, acel lucru este procesul de realizarea magazin online la cheie, de la zero și pe orice nișă. De la Module de Prestashop la grafică și branding personalizate, ne ocupăm de toate ca să poți să începi să vinzi ce îți dorești într-un mod eficient, legal, rapid și cu un stil aparte.

Vom continua și de această dată seria noastră de articole informaționale pentru a lăsa pe internet un ghid clar despre cum arată procesul prin care creăm un magazin online.

1. Primii pași pentru dezvoltarea unui magazin online

Primii pași sunt de obicei și cei care par mereu a fi cei mai simpli, dar de cele mai multe ori, să îți dai seama cum va funcționa afacerea ta sau care sunt principalii furnizori de produse sunt cele mai dificile lucruri de stabilit. Iar dacă deja le-am menționat pe fiecare, putem să spunem câteva cuvinte despre ele pentru că 100% dintre clienții noștri trebuie să le depășească cu succes.

  • Ideea de business – Vrei să începi un proces de realizare magazin online și atât? Sunt șanse foarte mari să nu reușești nici măcar să pui un website pe picioare dacă singurul obiectiv este să ai un magazin. Cine nu ar vrea, corect? Trebuie să știi în ce domeniu și pe ce piață intri, cu ce produse, ce număr de vânzări îți dorești să ai pe lună.
  • Furnizorii – Niciodată să nu începi să lucrezi la website, afacere, planuri de viitor sau investiții fără să stabilești foarte clar care sunt furnizorii de produse și cum arată colaborarea cu aceștia. 

Metoda de plata magazin online

2. Procesatori de plăți

Un procesator de plăți este un serviciu prin care tu poți oferi clienților tăi posibilitatea ca aceștia să plătească produsele sau comenzile cu cardul bancar. Practic, acești procesatori sunt niște intermediari între tine și bănci.

Fiecare dintre ei are un preț fix pentru fiecare comandă plasată, dar de cele mai multe ori, aceste contracte se pot negocia. În funcție de nevoile tale și de ceea ce îți dorești să oferi clienților, poți oferi tot felul de metode de plată în magazinul tău online.

De la plăți prin Visa sau Mastercard, până la procesatori de plăți online sau portofele electronice online precum PayPal sau Skrill. Aceștia vor încasa un preț fix pentru fiecare tranzacție sau un procent din suma totală a coșului clientului. Prima variantă este cea mai întâlnită. Dar în funcție de numărul de comenzi și de modelul de business, poți negocia aceste contracte, comisioanele și astfel vei obține un preț mai bun pentru nevoile tale.

3. Transportatorii – realizare magazin online

Fiecare produs vândut prin intermediul unui magazin online va trebui transportat până la ușa celui care a plătit produsul. Unii ar spune că încheierea unui contract cu un serviciu de curierat ar rezolva toate problemele. Pur și simplu semnezi cu Fan Courier, iar ei vor face munca grea pentru tine. Din păcate, contractele cu acești curieri sau cu firmele de transport au foarte multe puncte și alineate ce trebuie stabilite. 

Un breloc nu se livrează la fel ca o vază de sticlă de 30 de kilograme. Implicit, prețurile de transport diferă de la un business la altul. Fiecare magazin online are un model de contract propriu. În funcție de ambalajele pe care trebuie să le folosești la livrare, de distanța pe care o va parcurge curierul până la client și de perisabilitatea produsului, prețul pentru fiecare colet livrat diferă. Dar dacă magazinul tău online are produse din mai multe game și livrează în zone foarte diferite la care mai adaugi și livrarea internațională, vei avea nevoie să semnezi cu mai multe firme de transport.

Pentru a fi sigur că vei livra oriunde, recomandarea noastră ar fi să semnezi cu minim 3 firme de curierat dintre care unul să poată cu siguranță să livreze internațional. Toate acestea trebuie făcute înainte de a începe proiectul de realizare magazin online.

4. Contabilitate și facturare

Și cum nicio afacere nu va putea supraviețui fără o contabilitate făcută corect și transparent, vei avea nevoie de cele mai bune servicii de contabilitate. Există și afaceri care au avut succes și s-au destrămat din cauza contabilității precare. Nu ar trebui niciodată să accepți de la un contabil cuvintele “Nu se poate”. Dacă există afaceri care pot, oricine poate.

Dar firma de contabilitate este doar jumătate din această ecuație. Cealaltă jumătate îți revine și ție în calitate de administrator. Și tu trebuie să știi cum să îți organizezi documentele, cum să ții evidența plăților, cum să emiți documente fiscale.

Un bun început ar fi să integrezi un program de facturare afacerii tale. Smartbill este o soluție foarte bună, simplu de folosit și eficientă. Cu ajutorul celor de la Smartbill vei putea să generezi facturi, să administrezi stocuri de produse, să centralizezi toată situația financiară a firmei și să ai și tu acces la o privire de ansamblu asupra rezultatelor tale.

Concluzie

Procesul de realizare magazin online este 100% identic cu lansarea oricărei afaceri. Singura diferență este că pentru a fi vizibil în mediul online, vei avea nevoie de noi. Pentru că trebuie să fii funcțional, să arăți bine ca și business și să fii mereu prezent. 

Tags

Distribuie

Blogul Thecon

Articole recomandate

4 august 2022

Ecommerce SEO – Ce îți aduce mai mult trafic organic pe termen lung?

Pentru că nu mai poți începe nici măcar o discuție despre indexare în motoarele […]

Citește articolul

30 septembrie 2015

Campania Thecon Sustine Bloggerii nominalizata la Webstock 2015

Vineri, 2 Octombrie, vom fi prezenți la cel mai important eveniment de social media […]

Citește articolul

28 ianuarie 2019

Agentie web design vs “merge și-n Paint”: De ce să angajezi un profesionist?

Suntem scufundați complet în epoca DIY – vrei să-ți faci niște rafturi pentru cărți? […]

Citește articolul

Vezi și alte articole din blogul Thecon.

Thecon Newsletter

Abonează-te pentru noutăți!

Intră în posesia celor mai proaspete știri și articole, direct în casuța poștală, prin abonarea la newsletter-ul nostru.